Secebis Rasa..Secangkir Penyesalan..

Tuesday, August 14, 2007




Semalam, terasa bagai berlalu..
Laju dan pantas masa dilalui..
Bagaikan roda yang bergerak tanpa henti..
Dunia hari ini tidak seperti semalam..
Segalanya berubah..
Daripada Lama kepada Baru,
Daripada Jahat kepada Baik,
Daripada Jahil kepada Tahu,
Daripada Berilmu kepada Alim..
Begitulah rona kehidupan fana ini..
Penuh pancoraba bakal dimenanti..
Tetapi..
Aku masih disini..
Disaat semuanya berubah, bertukar silih ganti..
Aku masih disini..
Ahh, lemahnya diri ini!
Aku masih ditakuk lama..
Aku masih Jahil!
Aku masih mentah..
Seringkali hatiku memberontak..
Ingin mencari secebis cahaya..
Menunjuki ke jalan yang lurus..
Mengapa diriku begini?
Kenapa diriku tidak berubah?
Persoalan itu..perlu aku jawab segera..




Ya ALLAH Ya Tuhanku..
Ku merayu kepadamu..
Tunjukkanlah aku ke jalan lurus..
Sebagaimana mereka-mereka yang Kau redhai..
Ampunilah dosa-dosaku..sahabat-sahabatku..
Keluargaku..Muslimin Muslimat..Mukminin Mukminat..
Ya Rabb..berikanku taufiq hidayah..
Sesungguhnya aku amat lemah…








Nukilan : Ibnurashidi





0 komentar:

Post a Comment

Blogger Muslimin

HarakahDaily.Net

Blogger Muslimat

Tranungkite Online V8

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP